Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 maart 2018

VVD gaat voor collegedeelname


Nieuwkoop – Ondanks de grote winst van de VVD is wethouder Paul Platen er nog niet zeker van, dat hij mag terugkeren in het nieuwe college. VVD-lijsttrekker Tom de Kleer laat nog in het midden, wie de beoogde wethouder wordt. Wel wil hij, dat zijn partij één van de coalitiepartijen wordt.

De Kleer zelf gaat niet in het college zitten, zo maakt hij duidelijk: ,,Ik vind mezelf daar nog te jong voor. Daarnaast ben ik er ook gewoon niet aan toe. Ik heb mijn studie, die ook gewoon afgerond moet worden.'' Hij reageert op de vraag of Platen dan de wethouder moet worden: ,,Onze wethouderskandidaat is afhankelijk van de portefeuille. Laten we eerst maar een degelijke coalitie gaan vormen voordat we met poppetjes gaan zwaaien.''

Maar de jongste lijsttrekker van het land wordt De Kleer wel fractievoorzitter van zijn partij. Hij blikt nog even terug op het resultaat, waarbij de VVD groeide van drie naar vier zetels. ,,Ik ben tevreden met deze uitslag. We hebben niet alleen een zetel erbij, maar ook procentueel enorm gewonnen; veruit het meeste van alle partijen. Het zit in het DNA van de VVD dat deze partij altijd verantwoordelijkheid wil nemen. Zeker met deze winst is collegedeelname een uitgangspunt, maar niet ten koste van alles.''