Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 februari 2018

Toch een stemwijzer


[KAAG EN BRAASSEM] Iedereen die wil gaan stemmen op woensdag 21 maart, kan tóch gebruik maken van een stemwijzer. En dat is te danken aan een betrokken inwoner. Hij heeft zelf het initiatief genomen met het opstellen van een online stemwijzer, nu de gemeente dat niet geregeld heeft.

De initiatiefnemer laat weten: ,,Aangezien ik al een poosje het vermoeden had dat er dit jaar geen stemwijzer gemaakt zou worden in opdracht van gemeente Kaag en Braassem, ben ik hier zelf mee aan de slag gegaan. Ik heb een lijst met stellingen samengesteld en verwacht op korte termijn antwoord van alle vijf de deelnemende partijen.''

Op www.kaagenbraassem.nu kun je later aangeven of je voor of tegen een stelling bent. Op basis van jouw antwoorden, wordt duidelijk welke partij het beste bij je past. Zo worden vragen gesteld als: ,,Ik vind dat raadsleden en bezoekers best wel een alcoholisch drankje mogen nemen na een gemeenteraadsvergadering op maandagavond.'' en: ,,Afval scheiden kan best ook achteraf, ik betaal hier graag meer voor.'' Op dit moment staan er 61 stellingen op, maar de initiatiefnemer probeert dat nog terug te brengen naar rond de 25 stellingen. ,,Aan de hand van waar de partijen het meest op verschillen.''