Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 november 2017

Van LKB naar SVKB

KAAG EN BRAASSEM – Vorige week kondigde inwonerraadslid Sandra van Emmerik (LKB) nog trots aan, dat zij zich had aangemeld voor de kandidatenlijst. Maar volkomen onverwacht verscheen ze bij een algemene ledenvergadering van de concurrerende politieke partij Samen voor Kaag en Braassem (SVKB). Van Emmerik wil, zo blijkt nu, voor die partij in de gemeenteraad komen. Tot die tijd blijft ze echter trouw de fractievergaderingen van LKB bijwonen.


In een reactie laat Sandra van Emmerik weten, dat ze op de lijst van SVKB komt. ,,Ik heb van fractievoorzitter Petra van der Wereld een kans gekregen, die ik bij de LKB niet kon krijgen.'' Ze blijft echter de komende maanden haar politieke ideeën inbrengen bij de fractievergaderingen van LKB en zal ook in de raadsvergaderingen het LKB-geluid naar voren brengen. Van Emmerik vindt dat niet vreemd: ,,Ik wil afmaken, waar ik aan begonnen ben.'' Desgevraagd stelt Van Velzen: ,,Ik vind het prima, dat ze overstapt.'' Het weglopen van Van Emmerik brengt Van Velzen's partij in de problemen en het bestaansrecht van LKB raakt hierdoor in het geding. Over de toekomst van LKB wil Van Velzen zich nu echter toch niet uitlaten.