Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 september 2017

Fractievoorzitter PRO zet stapje terug

KAAG EN BRAASSEM – Fractievoorzitter Ilse van der Poel (PRO) legt haar taken als leider van de fractie neer. Wel blijft ze tot de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 aan als gemeenteraadslid. Haar fractievoorzitterstaken worden sinds maandag 11 september overgenomen door Ruud van der Star.


Tijdens de gemeenteraadsvergadering van diezelfde maandag werd direct al duidelijk, dat Van der Star de PRO-touwtjes in handen heeft. Op zijn verzoek werd hij op een andere plek in de raadszaal geplaatst; midden tussen zijn fractieleden. Van der Poel laat weten, over de reden waarom ze zich terugtrekt als voorvrouw: ,,Ik heb net een nieuwe baan. Als fractievoorzitter zou ik tot december vier avonden per week moeten vergaderen. Ik heb Ruud gevraagd om mijn taken als fractievoorzitter over te nemen en hij wilde dat doen. De fractie heeft hier mee ingestemd.'' Op de vraag of de kans groot is, dat zij zich niet opnieuw voor de gemeenteraad verkiesbaar stelt, knikt ze bevestigend. Na Roel Terraneo (D66), Paul van Emmerik (VVD) en Esther Loos (D66) is Van der Poel nu de vierde fractievoorzitter, die heeft aangegeven een stap terug te doen van de lokale politiek. In nog geen anderhalf jaar tijd.