Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 mei 2017

Journaliste wordt politica

HILLEGOM > Tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 18 mei werd Anouk Dijkshoorn als burgerlid voor de fractie van Bloeiend Hillegom. Meestal wordt de aanstelling van nieuwe burgerleden door de gemeenteraadsleden unaniem verwelkomd, maar Dijkshoorn kreeg toch drie tegenstemmen. De vijftien stemmen vóór haar benoeming als burgerlid bleken echter ruim voldoende te zijn voor haar officiële aanstelling.


Voorafgaand aan de benoeming liet fractievoorzitter Heemskerk (Bloeiend Hillegom) desgevraagd weten, dat Dijkshoorn weliswaar actief is als journalist voor een plaatselijke krant, maar dat ze dit werk goed van de politiek gescheiden zal houden. ,,Onze partij zal niet iedere week op de voorpagina komen.'' Na haar aanstelling vertelde Dijkshoorn (18) over haar beweegredenen om de politiek in te gaan: ,,Ik woon het grootste deel van mijn leven al in Hillegom en heb op het Fioretti College gezeten. Staatsinrichting vond ik een heel interessant onderwerp. Ik ben me hierdoor meer gaan interesseren in de politiek. Je behandelt veel onderwerpen, het is heel leerzaam. Ik schrijf over sport, cultuur en als er nieuwe winkels of bedrijven open gaan. Ik zal het schrijven en de politiek gescheiden houden.''