Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 februari 2017

Klerkx weg bij Adviesraad Sociaal Domein

KAAG EN BRAASSEM - Don Klerkx heeft dinsdag 14 februari na 125 vergaderingen afscheid genomen van de Adviesraad Sociaal Domein. Meer dan tien jaar heeft hij zich ingezet om de zwakkeren in de samenleving te helpen. Hiervoor heeft hij duizenden dossiers en vele tienduizenden pagina's doorgenomen om te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn voor de inwoners.

,,Nieuwe, verse krachten mogen mijn taak overnemen”, liet Klerkx weten. Wat hij nog wel zal missen, is de nieuwsbrief die hij als secretaris voorafgaand aan iedere vergadering van de Adviesraad Sociaal Domein verstuurde. Hij sloot zijn laatste vergadering af met de tip: ,,Lees, maar lees selectief - er zit ongetwijfeld iets van uw belangstelling bij." Hans van der Zwet neemt de plaats van Klerkx in. Hij werd uitgebreid bedankt door voorzitter Fried Elstgeest.


Klerkx liet hierop weten: ,,Ik bloos bijna van deze mooie woorden. Het was geen gemakkelijke beslissing om me niet meer beschikbaar te stellen. Mijn volgende uitdaging is de Stichting Gehandicapten Platform: ik ga helpen om deze stichting nieuw leven in te blazen, waarbij we onder meer de scootmobieldag weer gaan invoeren. Ik dank jullie voor een onvergetelijke periode in mijn leven. Ik blijf jullie volgen en zal zo nodig nog van mij laten horen.'' De secretarisfunctie in de Adviesraad Sociaal Domein wordt voortaan vervuld door Aleid van der Meer.