Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 januari 2017

Twijfel over behoud sporthal De Vlinder

Raadslid ondersteunt petitie

Ter Aar – Meerdere keren verzekerde SBN-wethouder Guus Mesman, dat sporthal De Vlinder niet dicht gaat. Het contract met de huidige beheerder, Lyna Kant, wordt weliswaar stop gezet, maar dat zou geen gevolgen moeten hebben voor het voortbestaan van De Vlinder. Toch ondersteunt gemeenteraadslid én partijgenoot Lizet Keyzers een petitie voor het behoud van de sporthal.

'De Gemeente Nieuwkoop wil onze prachtige sport en recreatiehal De Vlinder sluiten. Wil u ook dat de Vlinder blijft bestaan? Teken dan onze online petitie!' zo stellen de initiatiefnemers Marisca en Marielle. Deze actie krijgt de volle steun van Keyzers, die haar twittervolgers opriep om de petitie te ondertekenen. Maar hoe kan het, dat zij als gemeenteraadslid deze petitie ondersteunt, terwijl haar eigen wethouder Guus Elkhuizen meermaals heeft verkondigd dat De Vlinder niet verdwijnt?


Hierop reageert Keyzers: 'Ik heb alle vertrouwen in de goede uitkomst van het proces rondom de Vlinder. Maar ik zie dat er toch hele grote zorgen in de samenleving zijn, waardoor enkelen het initiatief genomen hebben tot een petitie. In dat licht moet het onder de aandacht brengen van die petitie gezien worden. Het zal een grote steun in de rug zijn voor college en raad als de petitie succesvol is, doordat zij door velen ondersteund wordt. Ook geeft het onder de aandacht brengen van de petitie mijn persoonlijke mening weer. Naast raadslid ben ik immers ook inwoner.'