Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 oktober 2016

Extra inzet voor respijtzorg en mantelzorg

LISSE > De gemeente wil zich de komende jaren extra inzetten voor het ondersteunen van respijtzorg en mantelzorg. Dit liet wethouder Adri de Roon (D66) maandag 24 oktober weten tijdens de vergadering van de seniorenraad.


De wethouder informeerde: ,,Ik heb gevraagd aan Stichting Welzijn Lisse een project te starten en een subsidie hiervoor aan te vragen. Als de raad akkoord gaat met de transformatieagenda is de weg vrij om het project Respijtzorg in Lisse te starten. Ik verwacht dat dit in maart kan beginnen. We willen respijtzorg en mantelzorg intensiveren en mantelzorgers meer ondersteunen dan tot nu toe het geval is.'' Wel let de wethouder op één ding. Hij stelde, dat de vergoeding van zaken als respijtzorg in eerste instantie de verantwoordelijkheid is van zorgverzekeraars. ,,Ik wil de respijtzorg wel realiseren, maar wil niet de zorgverzekeraars er mee sponsoren.''