Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

16 augustus 2016

Fractievoorzitter verwacht excuses van Alwin Koek

KAAG EN BRAASSEM – Een week voordat Alwin Koek het VVD-fractievoorzitterschap overneemt van Paul van Emmerik, heeft er nog altijd geen 'overdracht' plaats gevonden. In zo'n gesprek kunnen de beide politici elkaar informeren over de politieke ontwikkelingen.


Tijdens de allerlaatste fractievergadering van Van Emmerik op maandag 15 augustus gaf hij aan, niet te verwachten dat dit gesprek nog zal plaats vinden: 'Alwin is nog niet bij me geweest. We hebben allebei een sms'je gestuurd en daarna is hij kopschuw geworden. Hij wilde mij nooit meer een hand geven, maar ik neem aan dat hij het gesprek niet met me gaat zoeken.' Hierop liet Ingrid Bader, voorzitter van de afdeling Kaag en Braassem van de VVD, weten dat zij er voor gaat zorgen dat de beide mannen alsnog samen rond één tafel gaan zitten, waar zij dan ook bij aanwezig zal zijn. Van Emmerik vond dat prima, maar stelde wel: 'Ik verwacht op z'n minst dat Alwin nog een keer sorry zegt.'