Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 maart 2016

Herbenoeming burgemeester

JOEP DERKSEN

KAAG EN BRAASSEM – Burgemeester Marina van der Velde is herbenoemd voor zes jaar. Tijdens de gemeenteraadsvergadering van maandag 21 maart ontving ze de raadsbloemen uit handen van Roel Terraneo (D66). Het was slechts een formaliteit, want het Koninklijk Besluit voor de benoeming was al op 15 februari genomen.

Nadat ze de ruikers in ontvangst nam, liet Van der Velde weten: 'De afgelopen vijf jaar zijn voorbij gevlogen. Het is mij duidelijk geworden wat voor prachtig ambt het is, burgemeester zijn. Juist de afwisseling maakt het ambt zo mooi. Ik ben heel erg blij dat ik nog zes jaar mijn energie aan dit mooie ambt bij u mag geven. Mijn man en ik hebben ons vanaf het begin heel welkom gevoeld en we zijn ons daardoor thuis gaan voelen.'


Ze richtte zich tot de politici: 'We hebben enorm veel werk met elkaar verzet als raad en college. Maar intussen zijn een heleboel ideeën en initiatieven geboren, die uitgewerkt moeten worden. We gaan dat met nog meer nadruk doen samen met inwoners van onze gemeente. Ik ben u heel dankbaar voor deze herbenoeming. Ik beloof u dat ik me met evenveel energie zal inzetten voor de gemeente Kaag en Braassem.