Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 januari 2016

Zorgen over wachtlijsten Veilig Thuis

LISSE – Wethouder Adri de Roon (D66) zou het 'heel ernstig' vinden als de wachtlijsten bij Veilig Thuis zijn opgelopen naar zes maanden. Dit liet hij woensdag 20 januari tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën weten naar aanleiding van een vraag van commissielid Michael van der Laan (Nieuw Lisse). Deze stelde, dat de wachtlijst bij Veilig Thuis inmiddels al een half jaar is, maar De Roon wilde het commissielid niet op zijn woord geloven. 'Een wachtlijst van zes maanden lijkt me heel erg lang. Er is sprake van wachtlijsten bij Veilig Thuis, maar of die in alle gevallen zes maanden moeten duren, is mij niet bekend. Dat zou ik heel ernstig vinden.' Inmiddels is er extra geld beschikbaar gesteld om de wachtlijstachterstanden weg te werken.