Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 januari 2016

Geen grote uitloop brandweervrijwilligers

LISSE – Er is in Lisse geen sprake van een grote uitloop van vrijwilligers bij de brandweer. Dit liet burgemeester Lies Spruit woensdag 20 januari weten naar aanleiding van een vraag van commissielid Michael van der Laan (Nieuw Lisse) tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën.


Van der Laan had een uitzending gezien van het televisieprogramma 1Vandaag, waarin vermeld werd, dat landelijk tussen de 25% en 45% van de brandweervrijwilligers vertrekt. Spruit liet weten: 'Ik heb met verbazing naar die rapportage zitten kijken. De geluiden waren vreemd voor mij, maar ik herken ze ook wel. Het gaat om Amsterdam, Noord-Holland en Kennemerland. Bij ons in de regio wordt dat niet herkend. Het klopt, dat er vrijwilligers gaan en komen, maar in Lisse is de bezetting van de hoeveelheid vrijwilligers de afgelopen vijf jaar redelijk constant gebleven.'