Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 oktober 2015

Provincie kapt 6000 bomen

LISSE – De Provincie Zuid-Holland heeft plannen om maar liefst 6.000 bomen te kappen, die langs provinciale wegen staan. Dit maakte fractievoorzitter Guus Mesman (PvdA/GroenLinks) bekend tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur op donderdag 15 oktober.

De Provincie heeft dit idee opgevat, om de wegen 'veiliger' te maken volgens de zogeheten 'CROW-richtlijn'. Maar Mesman was het hier niet mee eens. 'Als er bomen langs de weg staan, ga je vanzelf langzamer rijden.' Hij wees er op, dat ook in Lisse bomen op de nominatie staan om door de Provincie gekapt te worden. Maar wethouder Evert Jan Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) had hierover zijn twijfels: 'Wij vinden de provinciale weg vrij kaal. Ik vraag me af hoeveel ze kunnen kappen, want zoveel bomen staan er niet. Ik zal uitzoeken of er bomen op de nominatie staan om geveld te worden.'