Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 oktober 2015

Nieuwe inwoners van harte welkom

JOEP DERKSEN

OEGSTGEEST – Maar liefst honderd nieuwe inwoners kwamen af op de welkomstbijeenkomst die dinsdag 13 oktober werd georganiseerd in het gemeentehuis. De nieuwe Oegstgeestenaren werden hartelijk welkom geheten door burgemeester Jan Waaijer en aan het eind van de avond verliet iedereen tevreden het evenement; mét een goodybag vol informatie, een wijnfles en een paraplu.

Veel verenigingen toonden achter tafeltjes de activiteiten waar ze mee bezig zijn, in de hoop nieuwe leden of vrijwilligers aan te kunnen trekken. De wethouders namen de gelegenheid om te vertellen waar ze mee bezig zijn. De burgemeester ging in de raadszaal op de journalistieke tour en stelde de aanwezigen allerlei vragen. En kreeg hierbij soms gevatte antwoorden. Zo wilde Waaijer van een man weten, wat hij het mooiste plekje van Oegstgeest vond. Het antwoord?: 'Mijn achtertuin'.

Op de vraag wat er in Oegstgeest moet verbeteren, wist een vrouw het antwoord wel: 'Ik stond laatst 45 minuten vast bij de kruising met Nieuw Rhijngeest; als mensen de afrit afkomen, staan ze in de verkeerde lane. Er moet bebording komen.' Meerdere vragen en antwoorden volgden en iedereen bleek tevreden. Jan Visser vond de avond 'netjes' georganiseerd. 'Het is interessant te weten wat er in de gemeente gebeurt en mogelijk is. Ik ben hier vanuit Leiden komen wonen, omdat het hier groener is en ik heb een betere woning.'

Ook Jürgen Duivenvoorden is enthousiast: 'Dit was een verrassende ontmoeting en ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt.' Veel nieuws heeft hij niet gehoord, maar 'het was prettig om geprikkeld te worden met informatie over wat er in het dorp speelt.' Ook Anneke Zuidema was tevreden: 'Ik neem alle informatie mee en ga het thuis doorlezen.' Aan het eind van dit samenzijn werden alle bezoekers rondgeleid door het gemeentehuis en kregen ze bij hun afscheid een mooie tas vol met spulletjes en informatieboekjes mee naar huis.