Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 juli 2015

Vriendinnen redden de natuur

JOEP DERKSEN
 
ROELOFARENDSVEEN - 'Lieve burgemeester, ik houd van dieren en wil graag plastic en afval opruimen. Mag ik drie grijpstokken voor mij en mijn vriendinnen, dan gaan we de natuur redden. Echt waar. Groetjes Daisy.' Dit briefje ontving burgemeester Marina van der Velde vorige week en ze ondernam onmiddellijk actie.
Al maandenlang ruimen de drie hartsvriendinnen rommel op in hun wijk, zodat de dieren daar geen last van hebben. Geroerd door dit initiatief bracht Van der Velde de afvalgrijpers hoogstpersoonlijk naar het huis van Daisy (7) om ze daar aan Daisy en haar twee vriendinnen Felien en Maaike te overhandigen. Maaike en Daisy spelen op de schommel, net voordat de burgemeester komt en Daisy toont trots haar blauwe werkhandschoenen. 'Het is leuk dat de burgemeester hier voor mij is', zo stelt ze vrolijk.
Van der Velde komt niet met lege handen. Ze overhandigt de meisjes cadeautjes: roze handschoenen. 'Nu zijn jullie van de roze brigade!', stelt de burgermoeder vrolijk. Ook kregen de meisjes vier grijpers, die ze direct gingen uitproberen op het verpakkingsplastic van de cadeau's. Van der Velde liet weten: 'Ik hoop dat veel mensen jullie initiatief zullen opvolen en ook de rommel in de stratren opruimen. Het afval moet niet allemaal in dezelfde bak, maar gescheiden worden weggegooid.' Daisy had genoeg gehoord en sloot de overhandigingsceremonie af: 'Ik ga nu het plastic in de prullenbak gooien.'