Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 mei 2015

Blij met Noordwijkse vlag

JOEP DERKSEN
NOORDWIJK – De Noordwijkse vlag wordt in ere hersteld. Een grote meerderheid van de gemeenteraad stemde donderdag 21 mei tijdens de raadsvergadering in met dit voorstel van Puur Noordwijk.
Raadslid Carla Versteege van deze partij lichtte het voorstel toe. ‘Doe onderzoek naar het in zijn eer herstellen van de Noordwijk-vlag. Kijk hierbij ook naar mogelijkheden voor sponsoring. We willen dat deze vlag In 2016 ter gelegenheid van het feit dat we 150 jaar badplaats zijn, cadeau geven aan de Noordwijkse huishoudens die hier prijs op stellen.’
Fractievoorzitter Van den Berg (Noordwijk Zelfstandig) had haar bedenkingen: ‘Ik weet niet of ik die vlag zou willen. Het is een heel nobel gebaar, maar besteed dat geld liever aan onze shameplekken of ter bevordering van de vitaliteit van onze inwoners. De minimumprijs per vlag is 15 euro en we hebben 10.000 huishoudens. Bovendien hebben we al een Noordwijk-vlag.’ Fractievoorzitter Koen van Asten (D66) was ook tegen, maar de overige partijen steunden het initiatief volop.
Fractievoorzitter Roberto ter Hark (VVD): ‘Het lijkt me leuk; het is een verbindend element dat Noordwijk lekker herkenbaar maakt als de vlaggen hangen. Noordwijk is dan een mooi dorp met vrolijke mensen die trots zijn op ons dorp.’ En wat zijn collega Peter van Bockhove (LSN) betreft, mag de huidige vlag van Noordwijk zo snel mogelijk vervangen worden: ‘Ik schaam me dood voor die keiharde Duitse leeuw op de vlag. Het is goed dat er een nieuw ontwerp komt. Schrijf een kleine wedstrijd uit voor het nieuwe ontwerp.’ Met slechts twee stemmen tegen steunde de raad de motie voor het in zijn eer herstellen van de Noordwijkse vlag.