Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

31 maart 2015

Gemeente geeft rotondevoorbeeld

LISSE – De provincie Zuid-Holland maakt het de gemeentelastig, waar het gaat om een mooie en kleurrijke bollenversiering van de provinciale rotondes. Dit bleek  donderdag 19 maart tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur.
Wethouder Evert Jan Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) liet weten, dat er in de gemeente provinciale en gemeentelijke rotodes zijn. ‘Je ziet het verschil daar tussen. Op de rotonde in de Poel staan mooie krokussen en narcissen. Op de provinciale rotondes zie je dat dit wat minder het geval is. Ik hoopte een extra stap te zetten door de rotondes een extra bollenaanzicht te geven. Ik heb dit bij de Provincie neergelegd, maar dat is hartstikke lastig. Bij de provincie kom je er niet door heen. In hun ogen is een grasmatje het veiligst.’ De komende zes weken staan, als eerbetoon aan de Keukenhofbezoekers,  op de twee gemeentelijke rotondes reuzengaasbakken, met daarbij negen kleinere gaasbakken. Nieuwenhuis: Ik hoop dat volgend jaar de provinciale rotondes er ook zo uit zien. ‘