Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 november 2014

Repareren grondspots niet mogelijk

JOEP DERKSEN
OEGSTGEEST – Inspreekster Mourad-Baars gaf het zelf als eerste toe. Er zijn belangrijkere zaken om je druk over te maken dan de kapotte grondspots in de Thijsselaan. Maar de manier waarop de gemeente met haar melding omging, zette haar er uiteindelijk toe aan om in te spreken bij de commissie Ruimte.
In april van dit jaar constateerde Mourad dat drie grondspots kapot waren. Ze meldde dit bij de gemeente en belde na een maand weer naar het gemeentehuis om te kijken wanneer er actie zou worden ondernomen. ‘Bij dat gesprek vertelden ze me, dat mijn klacht genoteerd zou worden. Dat was blijkbaar de eerste keer niet gebeurd’, aldus een verongelijkte Mourad. Ze vervolgde: ‘Hierna heb ik eens per maand gebeld en nog altijd is er geen actie ondernomen. Het aantal grondspots dat niet werkt, neemt heel ernstig toe. Van de 63 grondspots werken er 24 niet. Die spotverlichting is er niet alleen voor de sier, maar ook voor de veiligheid. In de zomer zijn inbraken geweest. De politie zegt, dat we als bewoners voor meer verlichting moeten zorgen. Maar de gemeente moet dat dus ook doen.’
Mourad was op dreef: ‘Er zijn meedere aanrijdingen geweest bij parkeerplaatsen. Het niet repareren van die spotverlichting is een teken van verloedering.’ Tijdens een van de momenten dat Mourad belde met de gemeente, raakte een gemeentelijk medewerkster overstuur, zo informeerde de inspreekster de politici. ‘Aan de telefoon kreeg ik een emotionele bak over me heen, waarbij gezegd werd dat ze het niet aan konden. Mij is gezegd dat het niet meer in 2014 wordt aangepakt.’ Terwijl de oplossing toch zo simpel is, stelde ze: ‘Op de Schipholweg in Leiden hebben de grondspotjes een veel breder plateu en niet die losse steentjes eromheen die wegzakken.’