Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 oktober 2014

‘Bushalte op onbewoond eiland’

JOEP DERKSEN
De N207 wordt verbreed en nu blijkt dat de bushalte verplaatst wordt. Gré Eikelenboom-Knook (66) komt hiertegen in het geweer. ‘Ik ben de enige inwoner die daar tekeer is gegaan. Maar die bushalte komt een kilometer van mijn huis te liggen en dat is niet meer te belopen. Het is niet veilig en niet vrouwvriendelijk. Er komen geen stoplichten en geen tunnel onder de weg door. Het is niet van deze tijd.’
Eikelenboom heeft hierover al contact gehad met wethouder Floris Schoonderwoerd, maar die heeft haar verteld, dat zij de enige is die hierover klaagt. Ze zegt hierover: ‘Andere mensen weten niet dat die halte verplaatst wordt. Heel veel jongelui uit Langeraar fietsen naar de bushalte en nemen dan de 370. Ook zij weten niets over deze wijziging. Ik gebruik de bus twee tot drie keer per week. Laat die bus één stop maken in Rijnsaterwoude; voor alle ouderen die hier wonen zou het tien keer beter zijn. Dan hoef je ook geen extra kosten te maken met parkeerruimte en extra fietsenrekken.’
Ze vervolgt: ‘Ik ben echt boos. We hebben een dorpsraad en ik ga met hen contact opnemen. Ik wil dat het niet gaat gebeuren. Ik ga  nogal eens naar Amsterdam naar mijn kinderen, maar ik durf ’s avonds niet meer naar huis. Je kunt gillen wat je wilt; als iemand je overvalt; niemand hoort je. Het is niet veilig. Laat die bushalte gewoon op de juiste plek. En anders moet die gewoon bij ons in het dorp. Ik ben heel blij met die bus; maar die halte moeten ze niet op een onbewoond eiland zetten.’