Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 augustus 2014

Dorpsdichtbundel komt uit

LISSE – De dichtbundel van de oud-dorpsdichter Willem Ruigrok is klaar. Wethouder Adri de Roon (D66) krijgt het eerste exemplaar uitgereikt tijdens “Een Dag op het Plein” op 22 en 23 augustus, zo bevestigt Jacqueline Oosthoek, die dit evenement organiseert.
Voor Ruigrok zelf betekent het voltooien van dit boekje, dat zijn periode als dorpsdichter definitief achter hem ligt. Hij is er niet rouwig om: ‘Ik moet nog even de officiële presentatie afwachten en de vijfhonderd exemplaren aan het smachtende publiek zien te slijten. Daarna ben ik verlost, alsmede verlicht en kan ik mij hopelijk weer wijden aan de taken die er voor een dichter werkelijk toe doen. Schrijven, zinnen zetten, betekenis laten jeuken.’ De gemeente Lisse heeft mij na twee jaar dorpsdichterschap namelijk verzocht een overzichtsbundel samen te stellen. Daar zijn meer van mijn kostbare nachtelijke uurtjes in gaan zitten dan mij lief was. Maar ik heb het monster afgekregen. En het goede nieuws is dat ik het sprookjesachtige resultaat van mijn draconische arbeid afgelopen donderdagmiddag bij de drukker ingeleverd heb. Nu nog even de officiële presentatie afwachten en de vijfhonderd exemplaren aan het smachtende publiek zien te slijten. Daarna ben ik verlost, alsmede verlicht en kan ik mij hopelijk weer wijden aan de taken die er voor een dichter werkelijk toedoen. Schrijven, kommaneuken, zinnen zetten, betekenis laten jeuken.'