Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 december 2013

Maatregelen voor betere afhandeling klachten

LISSE – De manier waarop klachten over de openbare ruimte worden afgehandeld bij de gemeente is voor veel inwoners ver onder de maat. De voornaamste reden hiervoor is, dat het ict-systeem DECOS van de gemeente niet goed aansluit bij het ict-programma waar De Meerlanden gebruik van maakt. Actie wordt ondernomen om dit op te lossen.
Over DECOS laat een ambtelijk rapport weten: ‘De registratie zelf verloopt goed, maar het blijkt lastig om daar managementrapportages uit te genereren en ook de statusinformatie en de beantwoording naar de klant gaat niet geautomatiseerd en kan beter verlopen.’ Voor 1 maart 2014 moet er een nieuw meldingensysteem zijn, dat ook door de gemeenten Hillegom en Noordwijkerhout in gebruik wordt genomen. Dit systeem heet ‘Perfect view’ en zal in eerste instantie een jaar als proef draaien. De verwachtingen dat de proef goed zal verlopen, zijn hoog: ‘Perfect View zal ongetwijfeld een vooruitgang zijn in de beantwoording naar de klant. Verder sluit het geheel aan bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media. Ook zullen de aanschafkosten laag zijn, omdat dit pakket al in huis is voor ‘verloren en gevonden voorwerpen’.’ De vraag blijft echter, of ‘Perfect view’ wel gekoppeld kan worden met DECOS. Ambtenaren krijgen een cursus om met ‘Perfect view’ te gaan werken. De totale kosten voor het nieuwe systeem bedragen 4.400 euro.