Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 augustus 2013

Uitstel discussie gemeentelijke tarieven

KAAG EN BRAASSEM – Alle politieke partijen willen tijdens de behandeling van de begroting later dit jaar nog de mogelijkheid krijgen om gemeentelijke belastingen te verhogen of te verlagen. Een VVD-voorstel hierover werd maandag 15 juli unaniem aangenomen. Moet de precariobelasting met meer dan 40% omhoog en kunnen de OZB-belasting en afvalstoffenheffing omlaag? Dat zijn enkele vragen waarover de partijen zich na het zomerreces gaan buigen. Hans Nicolai (Samen voor Kaag en Braassem) liet weten, dat zijn partij voorstander is van het ‘creeren van een financiele buffer voor de moeilijke jaren die er echt aan zitten te komen’. Karin Van der Kaaden (CDA) vond: ‘We moeten eerst wat vet op de botten krijgen, voordat we gaan praten over verdere maatregelen.’ Hier kon wethouder Floris Schoonderwoerd zich wel in vinden, zo liet hij tijdens de raadsvergadering twitterend weten: ‘Raadslid @karin_vd_kaaden wil dat we vet op de botten krijgen. V.w.b. de gemeente ben ik het eens. Persoonlijk zit ik al aan mijn target...’