Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 mei 2013

‘Groepsgevoel heb ik gemist’

NOORDWIJK – Ook Diane Zandvoort – Hoppezak is erg blij met de aankomende overstap naar het CDA. ‘Ik heb er heel veel zin in. De afgelopen jaren hebben we heel natuurlijk samengewerkt. Ook dienden we regelmatig samen moties in. In het CDA trekt mij de combinatie van hun visie op de ontwikkelingen in Noordwijk gecombineerd met het sociale aspect.’

Ze vervolgt: ‘Ik ben opgegroeid in een katholiek ondernemersgezin en heb ook christelijk onderwijs gevolgd. De fractieleden van het CDA zijn prettige mensen om mee samen te werken en inhoudelijk sta ik ook achter de standpunten van de partij.’

Wat Zandvoort vooral aantrok in het CDA is, dat ze vaak als groep naar buiten treden.  Mijn steunfractie wil wel eens niet naar een evenement gaan, maar je bent als politicus iedere dag bezig voor het dorp. Dat heb ik gemist en vond ik wel bij het CDA.’

Gaat Zandvoort nu voor een top-3 notering op de kandidatenlijst voor het CDA? ‘Ik heb gezegd dat ik niet van een fractievoorzitterschap overstap naar een andere partij om daar op plaats 25 te staan. Ik wil op een verkiesbare plaats boven in komen. Anders kan ik niet verder gaan in de politiek, na alle inzet die ik gedaan heb.’ Zandvoort bevestigt, dat ze tot 19 maart 2014 actief blijft voor Wat Noordwijk Wil / Liberaal Noordwijk. ‘Ik ben de spreekbuis voor die partij en zal niet automatisch meestemmen met het CDA.’