Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 januari 2013

Vertrek Franssen ‘volkomen onverwacht’

HILLEGOM – De Commissaris van de Koningin vertrekt dit jaar. Hiermee ruimt de grote animator voor een Bollenstreekfusie het veld.

De aankondiging van Jan Franssen kwam bij burgemeester Jan Broekhuis als een donderslag bij heldere hemel. ‘Zijn besluit was zeer verrassend en onverwacht. Maar de Commissaris van de Koningin zit inmiddels twaalf jaar in deze functie. Ik kan me voorstellen dat hij het gevoel heeft om naar iets anders uit te zien. Ik schrik er niet van op, al was het moment wel heel onverwacht. Hij is in mijn ogen een zeer ervaren bestuurder met veel visie. Ik hoop dat hij zijn kennis en vaardigheden in het openbaar bestuur ten volle zal benutten.’ Volgens Broekhuis zal het vertrek van Franssen niet van invloed zijn op de samenwerkingsgesprekken.