Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 januari 2013

Timmers stapt op

OEGSTGEEST – Burgemeester Els Timmers heeft haar nakende afscheid aangekondigd. Kort voor de installatie van de drie nieuwe wethouders liet ze weten, dat ze in het voorjaar van 2014 zal vertrekken. Op dat moment heeft ze namelijk haar pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar en twee maanden bereikt en kan het Grote Genieten beginnen. Timmers stelde: ‘Voor mij zal dit het laatste college zijn, omdat ik de pensioengerechtigde leeftijd nader. Daarom wil ik u raadsleden de tijd en gelegenheid geven om in het voorjaar van 2014 te zorgen voor een goede opvolger.’

In hoeverre haar aangekondigde vertrek helemaal vrijwillig is, werd vorige week nog niet duidelijk. Alle politici houden hun monden stijf op elkaar bij de vraag of er druk op de burgemeester is uitgeoefend om op afzienbare termijn terug te treden. Wel bleek bij de presentatie van het nieuwe college dat de taken van de burgemeester vrijwel beperkt waren tot het wettelijk minimum. Alle extra taken zijn overgenomen door de nieuwe ploeg wethouders.