Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 december 2012

Pleidooi voor zebrapad

LISSE – De oversteekplaats tussen Berkhout en de overzijde van de Westerdreef is voor oudere wandelaars minder veilig geworden. Commissielid Jaap Schuijt (CDA) kaartte deze kwestie donderdag 13 december aan tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur.

Hij stelde; ‘Voor de renovatie lagen daar witte strepen op het wegdek, maar nu zie je die strepen alleen in de inhammen waar de bussen een halte hebben. Het is veiliger om de witte strepen (zebrapadstrepen, JD) op het asfalt terug te brengen.

Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) liet weten dat zo’n markering niet op korte termijn terug komt. ‘Ik kan me voorstellen dat de extra belijning in één keer meegenomen wordt op allerlei andere plaatsen elders in het dorp. Ik maak de afdeling erop attent dat deze opmerking wordt gemaakt. Maar wellicht wordt dit pas gedaan als alle asfalteringswerkzaamheden zijn afgerond. Die werkzaamheden gaan overigens geen jaar duren.’