Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 maart 2012

Kritiek op verdwijnen badmintonclub

OEGSTGEEST – Het verdwijnen van de badmintonclub is niet te wijten aan de gemeente, maar wordt veroorzaakt door ‘interne redenen’. Deze mededeling deed wethouder Mackay tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 8 maart. Hij wierp de verdachtmakingen van fractievoorzitter Rob Braun (Transparant Oegstgeest) van zich dat het de schuld van het college is, dat de 45-jaar oude club ophoudt te bestaan.

Braun wees met de beschuldigende vinger naar het college: ‘De badmintonclub heeft een noodkreet geuit richting het college, die niet goed ontvangen is. Men heeft het gevoel dat de handelwijze van het college ertoe bijgedragen heeft, dat de club nu wordt opgeheven. Dit is klein leed en het college heeft onvoldoende gereageerd om het te voorkomen, terwijl er wel 600.000 euro beschikbaar is voor kleedkamers van de hockeyclub en een gemeentegarantie voor ASC van 6 miljoen euro.’

Mackay was het faliekant oneens met Braun. ‘Ik ben al vijf jaar met deze club bezig om te kijken of we nieuwe leden kunnen aanbrengen. Met de voorzitter heb ik diverse gesprekken gehad; we hebben hen zowel financieel als op het marketingvlak geholpen. Dinsdag 7 maart hebben ze officieel gemeld dat ze worden opgeheven. Er zijn alleen interne redenen dat men het niet meer ziet zitten. Alle badmintonverenigingen in Nederland worden opgeheven of leiden een zieltogend bestaan. Ik vind het heel erg jammer, want ik badmintonde vroeger ook. Maar we hebben hier heel veel moeite in gestoken.’