Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 februari 2012

Kritiek op afwijzen bezwaarmakers bomenkap

LISSE – ‘De bezwaarmakers tegen de kap van 421 bomen moeten inhoudelijk beantwoord worden. Het is niet netjes dat dit niet is gebeurd.’ Deze kritiek uitte fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) tijdens de vergadering voor de commissie Ruimte en Infrastructuur van donderdag 9 februari.

Het bezwaar van de drie inwoners was door de gemeente afgewezen omdat ze geen uitzicht op de bomen hadden. Nieuwenhuis vond dat een ‘non-reden’. Er woont geen mens in de buurt van het sportveld, maar bomen zijn voor iedere inwoner van het dorp van belang.’ Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) gaf geen krimp. ‘Bij een rondgang (met de bezwaarmakers, JD) heb ik de argumenten gewisseld. We wilden er geen tweede boomchirurg bijhalen, want we achten onze huidige boomchirurg goed genoeg. De juridische afhandeling heb ik niet gedaan; ik heb het voor kennisgeving aangenomen.’