Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 januari 2012

Prijzenfestival tijdens nieuwjaarsreceptie

LISSE – ‘Ik wil voor u en gewone burgemeester zijn, die lief en leed met de gemeenschap deelt. Ik hoop op een fantastisch jaar; samen proberen we alle negatieve dingen die er verder in het leven kunnen zijn te weerstaan.’ Dit waren de woorden die waarnemend burgemeester Lies Spruit tijdens de nieuwjaarsreceptie van maandag 2 januari in haar maiden speech sprak.

In het gemeentehuis werden die avond meerdere prijzen uitgereikt. Zo ontving Hannie Zandvliet de Vrijwilligersprijs voor al haar activiteiten voor onder meer de Kerkenveiling van de Agathakerk, Monumentendag en de Stichting De Paraplu. Ze ontving de prijs uit handen van wethouder Adri de Roon (D66). Ook gelauwerd werden de vrijwilligers van Speeltuinvereniging Marijke, die door hun gezamenlijke inspanningen het voor elkaar gekregen hebben dat ze toch een fantastisch clubgebouw gerealiseerd hebben. ‘Een prachtig voorbeeld van zelfredzaamheid’, zo noemde wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) het.

Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) mocht de felbegeerde Ine Elzingaprijs ontvangen uit handen van oud-winnaar Hans de Jong. Nieuwenhuis was zeer blij met deze waardering voor zijn werk in de politiek. ‘Een aantal jaren dacht ik dat ik in de buurt kwam om Raadslid van het Jaar te worden. Nu het zover is, ben ik er trots op. Ik wil deze prijs delen met mijn vrouw en (zijn fractiegenoot, red.) Bert van Santen. Wij doen alles samen en hij geeft mij de ruimte in de raad.’ Hij vroeg om een applaus voor alle partners van de politici, die hun (e)ega’s vele avonden moeten missen en besloot met de woorden: ‘Ik voel mij door de jury overgewaardeerd, maar dank hen hartelijk voor het toekennen van deze prijs.’