Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 december 2011

‘Het was mijn idee!’

LISSE – Geef een politicus een vinger en ze nemen de hele arm. Het is een wijze les die fractievoorzitter Dolf Kistemaker (PvdA) leerde tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 15 december. De coalitiepartijen claimden de eer van een motie, die volgens Kistemaker aan zijn brein ontsproten was.

Fractievoorzitter Marianne Entrop (VVD) kondigde de motie aan: ‘Wij vinden dat startersleningen ook voor bestaande bouw in aanmerking moeten komen. Hierover moet met wooncorporatie Stek duidelijke afspraken worden gemaakt.’ Kistemaker was ziedend toen hij dit hoorde. ‘Ik ga me vanavond niet boos maken. U wilde van dit onderwerp een hamerstuk van maken tijdens de commissievergadering en ik gaf aan dat ik wel een debatpunt had. Na die vergadering werd ik besprongen door de coalitiepartijen en ze wilden weten waar ik aan dacht. Ik ben ook niet de beroerdste en lichtte een tipje van de sluier op dat ik dacht aan steun voor startersleningen. Ik kwam vanavond (donderdag 15 december) thuis en vond een motie van de coalitie die in de buurt lag van waar ik naar toe werkte. Ik wilde toch even laten weten waar het idee vandaan komt.’

Entrop vond de opmerkingen van Kistemaker ‘Een beetje flauw. Het komt niet alleen maar van de PvdA, want wij hebben Kistemaker helemaal niet benaderd. We hebben hier in de fractie over gediscussieerd en het idee komt uit onze eigen pot.’ De motie werd overigens door alle partijen aangenomen.