Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 november 2011

‘Corrie is een burgermoeder’

LISSE - Wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) kent Langelaar al van jaren terug: ‘De burgemeester heb ik in twee rollen nadrukkelijk meegemaakt. Als voorzitter van de raad toen ik raadslid was en als voorzitter van ons college nu ik wethouder ben. Als raadslid wist ik de voorzitter nogal eens ongeduldig aan te kijken als ik meende dat de beraadslagingen onnodig lang werden uitgesponnen.’

Hij vervolgt: ‘Ondanks dat had en heb ik waardering voor de wijze waarop ze de raad voorzit: ontspannen, vriendelijk en begripvol. Hierdoor gaat het in de raad (vaak) toe zoals het hoort: met respect voor elkaar. Als wethouder ervaar ik het voorzitterschap eigenlijk net zo. Door haar rol gaat het er in het college serieus, vriendschappelijk en zakelijk aan toe, met ruimte voor de menselijke maat.’ Van Zelst concludeert: ‘Dat is zoals Corrie eigenlijk voor heel Lisse is: burgermoeder.’