Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juni 2011

De Spartaan bezorgt burgemeester slapeloze nacht

LISSE – Burgemeester Corrie Langelaar schitterde zaterdag 4 juni door afwezigheid tijdens het vijftigjarig jubileum van De Spartaan. Zij had ermee ingestemd om het startschot te geven voor de Estafette Record Poging Guiness Book of Records, maar was deze afspraak glad vergeten. De politiek tikte haar woensdag 8 juni tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën op de vingers.

Fractievoorzitter Marius Nieuwenhuis (SGP/ChristenUnie) sprak namens de politici: ‘De Spartaan vierde zaterdag haar 50-jarig bestaan met de estafetteloop waarbij de vereniging het Guinness Book of Records haalde. De burgemeester was niet aanwezig om het startschot te geven en dat was een teleurstelling voor alle mensen die er aanwezig waren. Ook namens de raad wil ik onze teleurstelling uitspreken.’

Langelaar verontschuldigde zich uitgebreid. ‘Ik vind het uitermate vervelend en heel erg naar. Toen ik via een smsje hierop geattendeerd werd, heb ik direct de voorzitter van De Spartaan, Gert-Jan Booij, gebeld en uitgebreid met hem gesproken. Het was een opeenvolging van omissies en ik ben er verantwoordelijk voor. Wel vind ik het ontzettend jammer dat zij mij niet gebeld hebben, want ik was nog thuis; dan had ik meteen kunnen komen. Ik begrijp dat het hectisch was en een enorme teleurstelling.’

De burgemeester liet weten dat ze haar excuses had aangeboden aan de voorzitter. ‘De rest van de dag heb ik nog drie keer contact met hem gehad om op de hoogte te blijven van het vervolg van de dag. Hij heeft mij ook gezegd dat hij mijn excuses heeft aanvaard en dat er geen hard feelings waren.’

Ze besloot: ‘Het is een slordigheid geweest en ik heb er heel veel last van gehad. Ik begrijp hoe naar het is als zoiets gebeurd. In de eerste plaats voor de Spartaan en in de tweede plaats ook voor mij. Voor mij was het een nachtmerrie; ik heb er in de nacht van zaterdag op zondag niet van kunnen slapen.’