Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 april 2011

Twijfels over bezuinigingen bloemencorso

LISSE – Het college van burgemeester en wethouders lijkt de gemeenteraad niet accuraat geïnformeerd te hebben over de bezuinigingen op het bloemencorso. Tijdens de gemeenteraadsvergadering van donderdag 14 april stelde wethouder Bas Brekelmans (VVD) dat de gemeente het bloemencorso op twee manieren financieel ondersteunt. Jaarlijks zou de gemeente 7.500 euro bijdragen en daarnaast heeft Lisse een bedrag van 25.000 euro, verspreid over drie jaar, besteed aan de aanschaf van een onderstel voor een corsowagen.

Daags na de vergadering liet fractievoorzitter Cees Verburg (D66) echter weten: ‘In de motie Bloemencorso van 2 juli 2009 blijkt dat het gaat om een bedrag van 7.500 euro structureel. Dit bedrag is enerzijds voor de ontwikkeling en aanschaf van een nieuwe corsowagen en daarnaast voor de aanstelling van een corsomanager (die nog steeds in dienst is mag ik aannemen).’ Verburg stelde verder: ‘Ik kan mij niet voorstellen dat het college daarnaast ook nog eens drie jaar lang apart een bedrag alleen voor de corsowagen heeft gereserveerd. Dat zou dan buiten de raad om zijn gebeurd; dat kan ik mij niet voorstellen. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat dit bedrag onterecht wordt wegbezuinigd.’