Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 maart 2011

Liefde voor Lisse zit heel diep bij burgemeester Corrie Langelaar

LISSE – Als er iemand is die weet hoe goed het toeven is in Lisse, dan is dat burgemeester Corrie Langelaar wel. Zij heeft haar hart verpand aan dit dorp, dat wereldwijd niet alleen bekend staat om de Bloemententoonstelling Keukenhof, maar ook vanwege alle andere prachtige ervaringen die de bezoekers kunnen opdoen.

Gevraagd naar haar favoriete plekken, hoeft Langelaar niet lang na te denken. ‘Ik vind ’t Vierkant heel aantrekkelijk en gezellig. Wanneer vrienden een weekje bij me logeren, neem ik ze mee naar ’t Vierkant en altijd zeggen ze: “Wat is dit een geweldig plein; het ademt een dorps karakter uit en je kunt er genieten van een hoog culinair niveau”. En binnenkort wordt ’t Vierkant geüpgrade, met onder meer nieuwe verlichting en prachtig meubilair.’

Een andere plek dat na aan het hart van de burgemeester ligt, is het Keukenhofbos: ‘Daar wandel ik heel graag: ik vind het heel bijzonder dat je zo dicht op Schiphol, Amsterdam en Rotterdam een dergelijke oase van rust hebt, gecombineerd met het duinlandschap. Vorig jaar werden hekken rondom het kasteel geplaatst, zodat bezoekers dienen te betalen. Er blijft echter nog een groot stuk Keukenhofbos over om gratis van de natuur te genieten. Langelaar: ‘Ik vind het jammer dat het hek er is gekomen, maar heb er wel begrip voor. Er vinden zoveel activiteiten rondom het kasteel plaats, dat het logisch is dat deze locatie niet meer zo toegankelijk kan zijn.’

De mooiste tijd van het seizoen komt er weer aan: de lente is voor Lisse letterlijk het bloeiseizoen. Langelaar is dan ook lyrisch: ‘Ik overdrijf niet als ik zeg dat de tuin van Bloemententoonstelling Keukenhof een stukje paradijs is. Ik vind het ook heel bijzonder dat in acht weken zoveel mensen uit de hele wereld daar naar toe komen. Als je er komt, is er altijd een feestelijke sfeer; er zijn geen irritaties of hordes mensen die elkaar voor de voeten lopen zoals in pretparken gebeurt. Op deze locatie heerst een bijna serene sfeer, waarbij de Bloemententoonstelling ieder jaar weer heel anders is.’

Ze stelt tot besluit: ‘De komende jaren staan er grote veranderingen op stapel, die het hart van Lisse zullen veranderen. Ik hoop en verwacht dat, wanneer ik over een jaar of twaalf terug kom in Lisse, ik dan nog steeds zal zeggen: “Ik ben trots op Lisse”. Het is namelijk een geweldig mooi dorp.’