Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 februari 2011

Angst voor bezwaren

LISSE – De ondertekening van een overeenkomst met Eigen Haard voor het project Trompenburg krijgt goedkeuring van de raad. Dit bleek tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur op donderdag 10 februari. Fractievoorzitter Marianne Entrop (VVD) deed een oproep om het onderzoek naar veilige fietsroutes te versnellen en kreeg de toezegging van wethouder Ad van Zelst (Nieuw Lisse) dat dit onderzoek eerder dan 2013 plaats zal vinden. Commissielid Bert van Santen (SGP/ChristenUnie) had een idee: ‘Laten we proberen de mensen die altijd bezwaar maken nu over de streep trekken, in het belang van de bewoners van Rustoord.’ Wethouder Bas Brekelmans (VVD) was hier niet optimistisch over: ‘Dat kan ik niet afdwingen en ik kan er evenmin een garantie voor geven. Ik heb het gevoel dat we er niet zonder aanvullende zienswijzen van af komen. Het scheelt zomaar een half jaar tot een jaar als er bezwaren komen, maar ik hoop echt van harte van dat het niet gebeurt.’