Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 november 2010

Plannen voor ‘Bollencorpus’

LISSE – Een paviljoen dat in het teken van de bloembol staat. Dit plan voor het versterken van het zogeheten ‘jaarrond toerisme’ wordt besproken door verschillende partijen uit de bloembollensector. Tijdens de nog te houden Floriade 2012 zal er een paviljoen gerealiseerd worden, waarin een grote hoeveelheid aan informatie over de bloembollen gegeven wordt. Plannen bestaan om dat paviljoen in 2013 naar Lisse te krijgen. Wethouder Bas Brekelmans (VVD) is enthousiast over het plan, al is de uitvoering ervan nog onzeker.

Lisse-wethouder Bas Brekelmans reageert op deze ontwikkeling: “Zo’n Bollencorpus is fantastisch. Ik ben voorstander van ieder idee van beleving rondom de bloembollen, maar of het echt van de grond komt; daarvoor is de uitvoering allesbepalend. Op dit moment kan ik niet inschatten hoe realistisch het plan is, maar ik ben altijd in voor ideeën die de aantrekkelijkheid van Lisse bevorderen. Op die manier kan het jaarrond toerisme gepromoot worden. In dat Bollencorpus zouden ook Museum de Zwarte Tulp en het Panorama Tulipland gevestigd kunnen worden; het gaat allemaal om de beleving.”

Jan van Aartrijk, directeur van de KAVB, een branchevereniging voor de bloembollensector, laat desgevraagd weten: “Ik wil er eigenlijk niets over kwijt. Er is belangstelling geuit om een te realiseren paviljoen na afloop van de Floriade 2012 naar Lisse te krijgen. Of dit ook realiseerbaar is, is volstrekt onduidelijk.” Robert Bouten, Manager communicatie en pr van de Regio Venlo Floriade 2012 B.V, informeert: “Er komt een inzending vanuit de bloembollensector; van de Koninklijke Algemeene Vereeniging voor Bloembollencultuur (KAVB). Ik weet niet of die schetsontwerpen al naar buiten mogen, dus details kan ik niet geven. Het is een heel mooi ontwerp; het verhaal wat ze brengen, sluit heel mooi aan bij de algemene Floriadeverhaal. De beleving wordt heel mooi. Door het interactieve karakter worden alle zintuigen aangesproken. Je kijkt als bezoeker niet alleen, maar je bent ook bezig.”