Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 september 2010

Wethouder onthult nieuwe prullenbak

VOORHOUT – Het leven van een wethouder zit niet alleen maar vol glamour en glitter. Deze ervaring had wethouder Leo van der Zon (VVD) op zaterdag 25 september. Bij de gelegenheid van Nationale Burendag onthulde hij een nieuwe prullenbak aan het Jacoba van Beierenhof. Deze actie is een eerste aanzet om van het Jacoba van Beierenhof het schoonste plein van Teylingen te maken. “Schoon trekt schoon aan.”

Door Joep Derksen

Het idee voor de grotere prullenbakken ontstond tijdens een bijeenkomst op zaterdag 11 september met de wethouder, AH-supermarktmanager John Zonneveld en enkele buurtbewoners. Deze laatsten toonden zich tevreden dat al zo snel resultaat van die bijeenkomst te zien was. “Het ziet er goed uit, nou maar hopen dat de mensen die bakken gaan gebruiken en er geen graffiti op spuiten”, zo liet Lesley Evans weten.

Zonneveld: “Deze prullenbakken zijn het eerste kleine stapje naar het schoonste plein van Teylingen. Onze medewerkers gaan propjes rapen en dagelijks met een bezem over het plein heen. Ook ik raap iedere ochtend vuil op, wanneer ik aan kom lopen. We willen andere pleinen uitdagen om ons na te doen, want een schoner milieu begint bij het schoonhouden van je eigen omgeving. Van der Zon beaamde deze woorden: Schoon trekt schoon aan. We zien deze actie als een pilot hoe je samen met de buurt zaken kunt oppakken. Wij willen helpen dit soort dingen te regelen, plaatsen graag een bak of een lantaarnpaal. Maar dit soort zaken moeten wel de goede oplossing zijn, die door de omwonenden wordt aangegeven.”

Voorafgaand aan het glorieuze moment van de onthulling van de nieuwe prullenbak toonde Van der Zon een hoge mate van zelfspot: “Ik heb een leuke functie. Als mensen mij vragen wat ik als wethouder doe, dan kan ik antwoorden: “Prullenbakken onthullen. Dat kan ik heel goed.” Hij had gelijk; binnen een mum van tijd lukte het de wethouder om het rode verpakkingsmateriaal te verwijderen.