Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 september 2010

Hangen mag

TEYLINGEN – Een motie om beter in te zetten op de aanpak van hangjongeren werd donderdag 16 september bijna raadsbreed gesteund. Alleen Trilokaal ondertekende deze oproep naar het college niet.

Gemeenteraadslid Van der Lubbe (VVD) stelde onder meer: “onze fracties krijgen regelmatig te horen van de omwonenden over de hangjongerenoverlast. Het aantal meldingen neemt af, dus het college meent dat er minder overlast is. Hierover zijn grote verschillen tussen subjectieve en objectieve meningsvorming. We kennen mensen die niet meer overlast melden, omdat ze niet tevreden zijn over het resultaat van hun melding. We dringen aan op intensievere communicatie met onder meer de hangjongeren.”
Burgemeester Schelberg pakte de motie op een positieve wijze op: “Ik beschouw deze motie als stimulans voor onze opsporingsambtenaren en de jongerenwerkers. Het is goed om door informeel overleg contact te hebben tussen jongeren, inwoners en ondernemers onderling. Door die aanpak hebben we verbeteringen gezien. Meldingen zijn belangrijk, maar niet de enige graadmeter of er sprake is van overlast. Ik zeg er wel bij dat hangen mag. Al noemt mijn dochter het ‘chillen’. Ik zie deze motie als een aansporing om onze huidige werkwijze te blijven volhouden, al zal de klus nooit af zijn. Er komen altijd jongeren bij en er komen andere groepen op andere plaatsen: daar moet je opnieuw afspraken over maken.”