Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 juli 2010

“Glaasje draaien kan ongewenst bezoek aantrekken”

Medium Marja Huijbens is ultrasensitief

LISSERBROEK – Ieder mens heeft een gave. Waar de een goed kan rekenen en de ander hard kan fietsen, liggen de gaves van Marja Huijbens op een heel ander vlak: zij is ultrasensitief en kan met behulp van haar vier gidsen entiteiten raadplegen. Lang heeft ze haar gaves als medium onderdrukt, uit vrees voor wat de omgeving tegen en over haar zou zeggen. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en Marja helpt al vele jaren mensen met vragen waar ze nergens anders terecht kunnen. “Mensen gebruiken mij als laatste strohalm, maar ik kan niet waarmaken wat de dokter ook niet kan.”

Door Joep Derksen

Gevoel voor humor kan Marja zeker niet ontzegd worden: bij de ingang van haar praktijk hangt een bordje met de tekst: “Pas op: laagvliegende heksen”. Ze vertelt: “Humor hoort erbij, zonder dat kan ik niet werken.” Ongetwijfeld is dit ook een soort uitlaatklep, want de 52-jarige vrouw wordt betrokken bij diepgewortelde problemen en intrieste levensverhalen. Er zijn mensen die besloten hebben om een einde aan hun leven te maken en met een laatste bezoek aan Marja hopen dat zij hen nog een reden kan geven om niet het huidige leven voor het hiernamaals in te ruilen.

Marja’s gave openbaarde zich bij haar al op jonge leeftijd: “Toen ik 15 was, werd mijn broertje Peter met een onbekende ziekte naar het ziekenhuis gebracht. Op een dag verscheen hij voor me bij mij thuis en liet me weten: ‘De dokters kunnen mij niet meer beter maken maar jullie moeten niet verdrietig zijn.’ Enkele dagen later overleed hij. Overigens hielpen zijn geruststellende woorden niet, want ik kon zijn dood toen niet plaatsen. Als 15-jarige denk je: ‘Hij gaat naar het ziekenhuis en komt binnenkort weer terug’ en dat was dus niet zo.”

Al op jonge leeftijd wist Marja dingen waar andere mensen geen kennis van hadden. Zo ging ze met een oude vrouw mee naar een ziekenhuis, waar haar man lag. Die vrouw verheugde zich erop dat haar man dat weekend weer thuis zou komen. Marja: “Ik wist dat hij dat weekend thuis zou komen, maar niet op de manier zoals die vrouw dacht.” Op vrijdagochtend overleed de man onverwacht. Het aanvoelen van toekomstige gebeurtenissen is niet altijd even prettig, maar tijdens de opvoeding van haar vier dochters had Marja ook baat bij haar gaves. “Als een van mijn dochters weer eens met een vriendje thuis kwam, keek ik hem aan en dan wist ik: ‘Dit duurt maar twee weken’, dus hoef ik me er geen zorgen over te maken. En inderdaad, twee weken later was de relatie weer uit.” Veel vaders van tienerdochters zouden deze gave ongetwijfeld maar wat graag willen hebben.

Gidsen

“Mensen denken vaak dat ik gedachten kan lezen, maar dat doe ik niet en mijn vier gidsen ook niet. Deze gidsen zijn entiteiten van overleden personen en Marja heeft als een van de weinige mediums het genot mogen beleven om die personen ook te mogen zien. Ze ving een glimp op van een vrouwelijke entiteit tijdens een trance en van twee mannelijke entiteiten heeft ze een roettekening. “Ik weet ook niet waarom ik dingen weet. Op een gegeven moment word je benieuwd hoe het zit, dus maakte ik een roettekening door een A-4tje boven een brandende kaars te houden. Zo kreeg ik een tekening van mijn gids, met baard. Als je goed kijkt, kun je aan de zijkant de vormen van een indiaan zien; dat is mijn tweede gids.”

Marja houdt zich met een brede variatie aan diensten bezig: magnetiseren, Touch for Health (een juiste diagnose stellen door het drukken op de arm) en pendelen. Maar ook helpt ze mensen met het leggen van zigeuner- en tarotkaarten en middels bachbloesemremedies; druppels die de mensen innemen.Er zijn 38 verschillende flesjes en elk flesje staat voor bepaalde emoties. Deze druppels leiden de energiestromen in iemands lichaam weer in goede banen. “Door het magnetiseren kan ik mensen in balans brengen en klachten als eczeem, aambeien of rugpijn weghalen. Als ik aan het magnetiseren ben, krijg ik soms zoveel emoties dat ik moet huilen of zelfs spugen. Als ik dan terugkom bij die persoon voelen de mensen zich heerlijk.” Marja heeft dan als het ware hun klachten overgenomen en door het overgeven danwel huilen weer van zich afgezet.

Kaf

In de wereld van de mediums zit een hoop kaf onder het koren en tevens is er een grote concurrentiestrijd gaande, informeert Marja. “Ik sta wel eens op beurzen en als blikken konden doden, was ik al zes keer dood geweest. Andere mediums gunnen het anderen niet dat de mensen wel bij hen langsgaan. Een vriendin van mij zegt altijd: 'Beurs is oorlog. Er is veel haat en nijd onderling. Ikzelf zie altijd wel wie er bij me komt zitten, maar sommige proberen echt mensen bij je tafel weg te kletsen en naar hun tafel te krijgen. Ik heb meegemaakt dat mensen financieel uitgekleed worden. Dat gebeurt onder meer via televisieprogramma’s als op Net5, waar mensen zo lang mogelijk aan de telefoon gehouden worden. Ik wil daar absoluut niet aan meedoen. Overigens wordt wat ik doe door de televisieprogramma’s wel meer geaccepteerd, als schijnt tegenwoordig iedereen begaafd te zijn. Ik help veelal mensen met een uitkering of weinig inkomsten, maar ook onze allochtone medemensen. Vrouwen vragen me bijvoorbeeld of ze hun relatie moeten doorzetten nadat hun partner hen bedrogen heeft. De ene keer raad ik het aan, een andere keer raad ik het af. Ik heb wel eens boze mannen op de stoep gehad die door hun vrouw aan de kant zijn gezet.”

Dromen

“Dromen zijn een poort naar de andere kant. Door jezelf vlak voor het slapen gaan een vraag te stellen waarvoor je een antwoord wilt hebben, kun je dat antwoord soms ook krijgen. Maar de overleden mensen komen alleen op momenten dat je het zelf niet verwacht.” Trekt Marja ook wel eens kwaadwillende entiteiten aan? “Soms krijg ik een telefoontje over een huis waarin het spookt en dan besluit ik om niet te gaan. Ik zou zo’n entiteit namelijk mee naar huis kunnen nemen. Ook blijf ik ver bij voodoo vandaan. Ook waarschuw ik altijd dat mensen niet aan glaasje draaien moeten doen; je krijgt dan de meest verkeerde dingen.”
Ze vervolgt: “Soms komt iemand bij me en die wil wat vragen aan haar overleden moeder. Maar de overleden oma pikt dat dan op en die denkt: ‘Gezellig!’ Terwijl we haar er eigenlijk niet bij moeten hebben. Dan communiceren we eerst met die oma en vervolgens met de moeder.” Af en toe ziet Marja ook entiteiten in ‘levende’ lijve: “Ik stapte uit de auto vlak bij mijn huis en zag iemand met een Zorro-cape en een hoed van mijn huis naar het kanaal zweven. Ik ben nog nooit zo snel naar binnen gegaan.” Ze wijst op de manshoge spiegel in haar praktijk, waar een grote kaartenbak voor staat: “Dat doe ik omdat ik af en toe een gedaante in die spiegel zie.” Is het niet eenvoudiger om dan de hele spiegel weg te halen? Ze lacht: “Ik wil af en toe ook even kijken of de kleding die ik aan heb goed op elkaar afgestemd is.” Niets menselijks is ook een medium vreemd.