Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 september 2009

“Stilstand is achteruitgang”

Sport & Fitness Thea Hoogervorst viert jubileum met sponsorprestatie

VOORHOUT – Wat 25 jaar geleden begon als een middel om zelfstandig de kost te verdienen, is in een kwart eeuw uitgegroeid tot het grootste sportcentrum van de Duin- en Bollenstreek. Sport & Fitness Thea Hoogervorst viert zondag 4 oktober het 25-jarig jubileum: die dag kan naast een sportprestatie ook een sponsorprestatie neergezet worden.

Door Joep Derksen

“Het is nooit mijn wens geweest om een sportcentrum te hebben, maar het was wel mijn wens om zelfstandig de kost te kunnen verdienen. Indertijd ben ik begonnen met les geven aan twee groepjes dames in Voorhout en later ben ik dat gaan doen in de hele Bollenstreek. In 1992 ben ik begonnen in een eigen pandje en in 2000 heb ik het huidige pand aan de Nijverheidsweg 2 laten bouwen. Later zijn de kleedkamers vergroot en heb ik de parkeerplaatsen erbij laten aanleggen.”

Hoogervorst lacht: “Mijn vader was een fanatieke ondernemer en ik voel regelmatig het bloed van mijn vader boven komen: altijd maar willen doorgaan en bouwen. Daarom blijf ik constant vernieuwen en bezoek ik de beurzen om de modernste apparatuur te kopen. Stilstand is achteruitgang. Zo hebben we sinds kort de Kinesis, een toestel dat met name geschikt is voor mensen die bij de fysiotherapeut lopen: je gebruikt hierbij je kracht, waarbij je volledig in balans moet blijven.”

In de afgelopen kwart eeuw weten niet alleen de mensen uit de Bollenstreek Thea Hoogervorst te vinden, maar ook van ver daarbuiten. Via de bedrijfsfitnessprogramma’s bezoeken zelfs mensen uit Amsterdam of Den Haag het sportcentrum, in de uren voordat ze naar het werk gaan of nadat ze met het werk klaar zijn. “Zo kunnen ze tegelijk de files vermijden”, informeert Hoogervorst. Nog altijd is zij de drijvende kracht achter het bedrijf, zo doet ze zelf de administratie. Ze vergeet echter niet de mensen om haar heen: “Ik heb alles gedaan, mede dankzij de fantastische mensen om me heen. Het ervaren personeel en de mensen die er in de afgelopen jaren zijn bijgekomen waardeer ik heel erg. Ook van mijn partner krijg ik veel steun.”

Visie

Is Hoogervorst’s visie van 25 jaar geleden uitgekomen of zijn haar verwachtingen ver overtroffen? Zonder aarzelen laat ze weten: “De verwachtingen zijn ver overtroffen. Als vroeger iemand had gezegd: ‘Begin voor jezelf, want je zaak wordt een daverend succes’, had ik die persoon voor gek verklaard. Maar de mensen komen hier met de auto om te fietsen en ze komen hier op de fiets om te lopen. De enthousiaste reacties van de mensen geven me de kik om er altijd maar weer volop in te gaan.”
En wat zijn Hoogervorst’s plannen voor de komende 25 jaar? “Dan blijf ik werken, al is het wel meer op afstand. Dit jaar wordt de eerste paal geslagen voor mijn nieuwe huis in Sassenheim. Ik ben geboren in de polder en ik ga met mijn vriend weer in de polder wonen. Ik zal dus wat minder op de zaak zijn, maar blijf via de computer op de hoogte. Ook zal ik dagelijks een of twee keer bij de zaak langs gaan. Maar ik blijf 100% betrokken bij het bedrijf!”