Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 september 2009

“Ik wil nooit meer terug!”

Woningen ’s Heeren Loo officieel in gebruik genomen

NOORDWIJK – De nieuwe woningen van ’s Heeren Loo aan de Van Limburg Stirumstraat 3 en 3A werden donderdag 25 september officieel in gebruik genomen. Na een paar toespraken van onder meer de heer Kooistra, bestuurder van ’s Heeren Loo, en de heer Uilkema, directeur Noordwijkse Woningstichting, mocht bewoonster Caroline Mertens (25) de symbolische handeling verrichten.

Door Joep Derksen

Sinds mei worden de beide woningen al bewoond door respectievelijk zeven en zes cliënten van ’s Heeren Loo. En zoals het bij vele mensen is, niet iedereen vond de eerste nacht in een nieuw huis even leuk. Kooistra kreeg tijdens zijn speech in het restaurant Hof van Holland echter het mooiste compliment te horen dat hij kon krijgen. Nadat hij verteld had dat deze dertien mensen nu in een eigen woning met een eigen badkamer en douche woonden, riep een bewoonster: “En ik zou nooit meer terug willen naar het terrein in Noordwijk!”

De realisatie van de woningen is uiteindelijk niet zonder slag of stoot gegaan, zo bleek uit de woorden van Uilkema: “Zorginstellingen en woonstichtingen zijn erg bezig de kwaliteit van de samenleving beter te maken. Ik hoop in de toekomst dat we, ondanks de kleine vetes over geld en kwaliteit die we hadden, samen nog meer kunnen realiseren.” Hierna werden alle aanwezigen, waaronder Uilkema gezien zijn gezichtsuitdrukking, verrast met de mededeling dat de Noordwijkse Woningstichting een geldbedrag als cadeau had gegeven aan de bewoners van de Van Limburg Stirumstraat 3 en 3A.
Bewoonster Caroline mocht een vlaggetje plaatsen op een kaart, zodat de nieuwe woningen officieel onderdeel uitmaakten van de voorzieningen van ’s Heeren Loo. Ze liet weten over haar nieuwe huis: “Het is er heel leuk en gezellig met alle meiden. Onze woonruimte is keurig en het personeel ook. De eerste dag was moeilijk, maar nu wil ik niet meer weg.” Medebewoonster Truus Lens (64) deelt deze mening: “Ik heb een eigen kamer en een douche: ik zou niet meer terug willen.”