Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 augustus 2009

The Voice laat van zich horen

Voorhouts talent brengt cd-single uit

VOORHOUT – De zanger/entertainer Erwin Kleverlaan, met zijn artiestennaam The Voice, werd in januari van dit jaar wereldberoemd in Voorhout vanwege zijn optreden tijdens het precarnavalsevenement “Let me entertain you”. In die tijd speelde hij nog samen met een band, maar sinds twee maanden treedt hij solo op. Het voorlopige resultaat is een eerste cd-single: Lady.

Door Joep Derksen

Tussen alle sketches en playback optredens was Kleverlaan de enige die live zong, waarbij hij zijn muziek ondersteunde met een elektrische gitaar. Jan Regeer liet indertijd weten: “Al jaren betalen we als carnavalsvereniging veel geld om allerlei zangers naar Voorhout te halen en nu blijken we het talent zelf in huis te hebben!” Hij ontving een groot applaus en naar aanleiding van zijn optreden mocht hij ook op 14 februari optreden in het naprogramma van de Gebroeders Ko tijdens het Valentijnsfeest in @Hok. Meer dan 1.500 mensen genoten van zijn optreden en waren verrast dat zulk talent zich ook in Voorhout bevond.

De 39-jarige besloot eigenlijk pas zes jaar geleden dat hij wat wilde doen in de muziek: “Tien jaar geleden ging ik op een bruiloft van een vriend als geintje meezingen met een band die daar optrad. De reacties waren overweldigend positief en mij werd geadviseerd om hier meer mee te doen.” Het duurde vier jaar, maar toen nam Erwin het besluit om zangles te nemen en te kijken hoever zijn talent hem zou brengen. Hij begon als leadzanger in de Valkenburgse band Smoke stagg en stapte daarna over naar de Thunderbirds uit Zoetermeer, beide Rock ’n roll bands.

Vrachtwagenchauffeur

In juni zei Erwin de drie jaar geleden door hem opgestarte band Direction vaarwel: “Ik wilde wat anders doen dan alleen maar Elvis-nummers zingen en ik wilde een eigen cd opnemen.” Met deze actie is de huidige vrachtwagenchauffeur wellicht op weg naar een fulltime carrière in de muziek en treedt hij in de voetsporen van grote namen als Rene Froger of Lee Towers.

Erwin: “Landelijk doe ik al heel veel optredens en hoewel mijn cd pas volgende week uitkomt, worden de twee nummers Lady en Only a fool al vaak op internet radiostations zoals Radio-Tijger gedraaid. Het nummer Lady is oorspronkelijk een nummer van Lionel Richie en later is het verwerkt als reggaenummer. Op mijn zevende hoorde ik deze versie en toen wist ik al dat ik dar ooit zelf wat mee wilde doen. Dat is met de cd-single (cdingle) Lady nu gebeurd en ik heb deze cd opgedragen aan mijn vriendin Evelien.”

Wordt Lady een hit? “Als een nummer van deze cd een hit wordt, dan denk ik eerder dat Only a fool gaat scoren. Dit nummer is oorspronkelijk van Mighty Sparrow, maar ik zing het in een versie zoals die nog nooit te horen geweest is. Inderdaad is ook dit nummer reggaeachtig, maar dat is niet per sé de kant die ik op wil. Later wil ik een volledige album-cd maken waar ook andere nummers op komen: enkele Elvisliedjes, Nederlandstalig en een mix van muzieksoorten.” Heeft hij al eigen nummers geschreven? “Nog niet, maar dat is de volgende stap. Ik kan geen noten lezen en het gitaarspelen leer ik mijzelf grotendeels aan. Maar ik hoop dat ik op mijn volgende cd ook eigen werk kan zetten.”
De cd-single “Lady” kan besteld worden via: www.fanhyveserwin.hyves.nl of kijk op www.erwinkleverlaan.hyves.nl voor meer informatie.