Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 juli 2009

“Vieze handen zijn leuk”

STREEK – In de hele regio worden de kinderen beziggehouden met spelletjes, zodat de ‘arme ouders’, die zich in alle bochten moeten wringen om de vakantietijd te combineren met hun werktijden, te ontlasten. Ook maandag 27 juli was het een feest bij de Spelewey, waar meer dan 100 kinderen zich amuseerden met het bakken van koekjes.
Dora Duijnisveld van de Stichting Jeugd en Jongerenwerk Voorhout kan met haar eigen stem niet over de kakelende jeugd heen komen. Ook een scheidsrechtersfluitje biedt geen soelaas, dus grijpt ze naar de megafoon. Dat helpt: de jeugd is stil en luistert. Na Dora’s instructies gaan de jongens en meisjes enthousiast aan de slag om koekjes in allerlei vormen te maken. Stefan (7) is hier voor de eerste keer, samen met zijn grote zus Elisa (10). Hij laat weten: “Ik ben geen goede kok, maar mijn zus wel. Mijn koekje krijgt de vorm van een sneeuwpop.” Ook Bas (7) is enthousiast: “Dit is al de tweede keer dat ik koekjes bak. Ik vind het niet erg om vieze handen te krijgen, dat is juist leuk.”