Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juli 2009

Meevaller voor gemeente

LISSE – Het door gemeenteraadslid Hans Bet (PvdA) gedoneerde Staatslot heeft een bedrag van 5 euro opgeleverd. Dit meldde wethouder Bas Brekelmans (VVD) afgelopen weekend. Het staatslot was weggegeven door het PvdA-raadslid omdat hij er weinig vertrouwen in had dat de gemeente nog 1 miljoen euro van het Rijk zou krijgen. Dat stond in tegenstelling tot de eerder door het college van burgemeester en wethouders uitgesproken verwachtingen.
Brekelmans meldde, met een kwinkslag: ‘De gemeente heeft dankzij het initiatief van de heer Bet 5 euro gewonnen met lotnummer CZ 092300. Ik weet zeker dat ik namens alle inwoners spreek als ik je zeg: van harte bedankt. We zullen zorgen dat het geld goed terechtkomt. Want van het Rijk hoef je het inderdaad niet te hebben. Dit blijkt namelijk uit een mededeling van de Staatssecretaris voor Binnenlandse Zaken in het blad Binnenlands Bestuur, waarin zij spreekt over de uitkering van het Rijk voor de periode na 2011.’ Hoe hoog de ambtelijke lasten zijn om de 5 euro in te boeken en er een bestemming voor te vinden, is niet bekend.