Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 juni 2009

Garageproblematiek zorgt voor uitstel opening Plus supermarkt

VOORHOUT – “Het lijkt wel of er geen eind aan alle tegenslagen in de bouw komt.” De optimistische houding van John van Dijk, die de eigenaar van Plus Van Dijk zo kenmerkt, wordt al tijden danig op de proef gesteld. Al eerder moesten de verwachtingen worden bijgesteld dat de Plus in februari 2009 op de nieuwe locatie in de Herenstaete (nieuwe Agnes) zou worden geopend. Nu blijkt dat de opening zeker niet voor oktober zal plaatsvinden. En als het verder tegenzit, kan het nog langer gaan duren.

Door Joep Derksen

De gemoederen liepen een tijd lang zo hoog op dat Van Dijk en de aannemer enkel via advocaten met elkaar overlegden, al is hier verbetering in gekomen. Van Dijk: “De aannemer heeft eieren voor zijn geld gekozen, waar het gaat om de eisen van de bouw. Maar nu zijn er weer problemen met de parkeergarage. Net als bij de parkeergarage voor de bewoners lopen we hier tegen het probleem op dat de brandweer deze garage niet goedgekeurd heeft. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de afvoer van de rookontwikkeling. Er vindt overleg plaats tussen de brandweer, aannemer en de gemeente.”
De Plus-eigenaar vervolgt: “De brandweer heeft blijkbaar opnieuw aanvullende eisen gesteld en er is al een aantal keren hierover overleg geweest. Ze zijn er nog niet uitgekomen, dus is dit onderwerp bij de gemeente neergelegd. Ik durf nog steeds niet te zeggen, wanneer we open gaan op de nieuwe locatie. Stel dat de verschillende partijen daar met een week of twee, drie uitkomen. Dan komen we richting de bouwvakvakantie en ik hoop dat we dan na de bouwvakvakantie aan de gang kunnen gaan. Maar dat betekent dat het in ieder geval oktober is voordat we de winkel open kunnen doen. Dit tijdsbestek is overigens meer hoop voor mij dan dat ik het kan staven. Ik moet eerst maar eens zien dat we ook weer over die allerlaatste tegenvaller van de parkeergarage heen komen. Dat probleem zullen ze in één keer willen aanpakken, want zowel de appartementeneigenaren als de bewoners in de omgeving oefenen grote druk uit om de parkeergarage zo snel mogelijk open te doen.”