Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 mei 2009

Keepertrainer Ajax geeft les aan jeugdkeepers Quick Boys en Foreholte

VOORHOUT – Niemand minder dan Carlo L’Ami, keepertrainer van Ajax, gaf vrijdag 15mei een privé-les aan vier keepers van Foreholte en Quick Boys. Tegelijkertijd konden alle jeugdkeepers op deze manier de fijne kneepjes van het vak afkijken.

‘Ik kijk altijd of er talent bij zit, wanneer ik deze trainingen geef’, liet L’Ami weten. De vier keepers, Mitchel Ammerlaan (B1) en Paul Much (B2) van Foreholte en Robbin Otte (A1) en Ruben van der Does (A2) van Quick Boys lieten hun beste kunnen dan ook zien. Over de reden waarom hij de keeperstraining geeft informeert L’Ami: ‘Mijn zoontje Greg speelt hier en ik neem de laatste keeperstraining van dit seizoen voor mijn rekening. Ik begin met een warming up en dan gaan we verder met vangen, vallen en een sprongtraining.’

Inhakend op de actualiteit: wie denkt L’Ami dat de beste keeper voor Ajax is: Kenneth Vermeer of Maarten Stekelenburg? ‘Dit zijn beide twee heel goede keepers’. En wie zou de beste opvolger van de onlangs teruggetreden Marco van Basten zijn? ‘Het is jammer dat Marco weg is. Ik kon het altijd prima met hem vinden. De huidige situatie waarin Ajax zich bevindt, speelt natuurlijk al langer is niet alleen van het afgelopen jaar. Onze jongens zijn voldoende gemotiveerd en de verhalen in de media hierover zijn redelijk overtrokken. Of we een peoplemanager nodig hebben? We hebben gewoon een goede trainer nodig.’
Terwijl de keepers van Quick Boys en Foreholte zich tot het uiterste inspannen, staan de toekomstige keepertoppers belangstellend achter het doel te kijken. Rick, E7-keeper van Foreholte: ‘Het is leuk en goed om deze training te zien. Je leert hoe je fouten in je spel kunt verbeteren, zoals de wijze van een bal aannemen en weer terugschieten.’ Edo, E6-keeper van dezelfde club, weet: ‘Je moet die bal schuin naar voren aannemen. Dit is de eerste keer dat ik Carlo zie: het is heel leuk!’