Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 april 2009

Kamphuis strijdt voor voorzitterschap VVD-bestuur

NOORDWIJK – René Kamphuis heeft zijn zinnen gezet op het voorzitterschap van het VVD-bestuur. Hij vindt de door het bestuur naar voren geschoven kandidaat Hester Duijndam niet de meest geschikte persoon om de verkiezingsstrijd in te gaan. Als Kamphuis op maandag 27 april tijdens de ledenvergadering wordt gekozen, legt hij zijn raadszetel neer. “Ik voel me meer bestuurder dan politicus”.

Door Joep Derksen

Je kunt zeggen wat je wilt, maar Kamphuis houdt er wel van om uitdagingen aan te gaan. Na zo’n vijf jaar geleden al bestuursvoorzitter te zijn geweest, werd hij enkele jaren fractievoorzitter, stelde zich onsuccesvol kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen en gaf voluit zijn steun aan Rita Verdonk tijdens de campagnestrijd om het VVD-leiderschap. Juli 2008 droeg hij het fractievoorzitterschap over aan Roberto ter Hark omdat hij “zijn bedrijfsmatige verplichtingen niet langer kon combineren met het leiden van de VVD-fractie in Noordwijk”.

Zijn bedrijf groeit heel hard, maar toch heeft Kamphuis de tijd om als bestuursvoorzitter de verkiezingen in te gaan. “Nadat het bestuur Duijndam, die pas anderhalf jaar bestuurslid is, voordroeg als kandidaat, heb ik me ook kandidaat gesteld. Het huidige bestuur heeft niet die drive die nodig is om goed te presteren in de verkiezingen. Het bestuur moet niet bestaan uit tien personen, maar uit zes mensen met passie. Ik wil met een aantal ‘mafferiken’ die gek zijn van de club en het VVD-verhaal met passie aan de man brengen. Daarvoor wil ik jonge mensen bij mij in het bestuur hebben. Dat betekent inderdaad dat het nieuwe bestuur voor een niet onbelangrijk deel uit andere mensen zal bestaan, al hoop ik dat een aantal mensen uit het huidige bestuur wil blijven.”

Of Kamphuis nu gekozen wordt, of niet: hij keert niet meer terug in de gemeenteraad. “Als ik gekozen wordt, leg ik mijn raadslidmaatschap neer. Mocht ik niet worden gekozen, dan stel ik me zeker niet meer beschikbaar voor een nieuwe raadsperiode en ook bepaal ik dan of ik mijn huidige raadslidmaatschap überhaupt wel afmaak. Wel blijf ik lid van de VVD.”