Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 april 2009

“Enorm veel details zorgen voor enorm veel werk”

VOORHOUT - Martin Elderson, bedrijfsleider van Thunnissen Bouw reageert op de vraag waarom de bouw vertraagd is: “Het is een moeilijk complex: logistiek lastig. In het project zitten enorm veel details en daar zit enorm veel werk in. Iedereen die er mee bezig is heeft enorm veel tijd nodig. Ook zijn er enorm veel aanpassingen en meerwerk. Zo zijn er al meer dan 200 wijzigingen aangebracht in het bouwplan. Dat geeft enorm veel besognes. Ook loopt de bouw niet altijd even soepel, bijvoorbeeld wanneer toeleveringsbedrijven niet alles in een keer aanleveren.”

Hij vervolgt: “Daarnaast hebben we door de veelheid aan werk het tijdspad niet kunnen halen. We hebben enorm veel onwerkbaar weer gehad. Twee grote kranen stonden vaak stil vanwege de harde wind.” Is het tijdspad niet te krap opgesteld? “Inderdaad probeer je de bouwtijd zo krap mogelijk op te zetten. Maar alles staat op rit nu en alle opleverdata zijn genoemd. Die opleverdata ga ik u niet vertellen, maar wel kan ik melden dat tussen 1 mei en 1 juli alles is afgerond, op een klein gedeelte na.”
In de nieuwsbrief van november 2007 stond geschreven dat voor HerenStaete, met een aanneemsom van 22,5 miljoen euro voor 126 woningen + verzorgingstehuis + commerciële ruimtes + parkeerkelder, de oplevering zou geschieden in december 2008. Wat betreft de mensen die in hun nieuwe appartement willen: zij moeten wachten tot de definitieve datum van oplevering. Daar is de kous mee af. Elderson: “Deze mensen hebben van mij nog nooit een definitieve datum doorgekregen. Vanaf het moment dat deze definitieve datum bekend is, kunnen de bewoners zeggen: dan kan ik erin. Deze appartementeneigenaren hebben van mij wel een prognose gehoord, maar nog nooit een definitieve datum.”