Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 februari 2009

Kritiek op TSN

LISSE – De Seniorenraad uitte maandag 9 februari felle kritiek op de wijze waarop TSN de Hulp bij het huishouden van Valent heeft overgenomen. ‘Het functioneert zeer slecht. Alfahulpen komen in loondienst en ontvangen een uur loon van 6 euro netto. Daarnaast hebben veel alfahulpen ontslag genomen.’

Meer informatie kwam boven water tijdens de vergadering: ‘Tientallen mensen zitten meerdere weken zonder hulp in verband met het personeelstekort. Het is onverantwoordelijk om mensen vijf tot zes weken geen hulp te geven, bijvoorbeeld waar het gaat om mensen in een rolstoel of geestelijk beperkten.’

TSN is een bedrijf afkomstig uit Rotterdam, maar dat zorgde niet voor vertrouwen bij de leden van de Seniorenraad: ‘Ze zijn hier totaal niet bekend en weten zelfs met de Tomtom de weg niet te vinden.’ Wethouder Adri de Roon (D66) werd op de hoogte gesteld van de bezwaren van de Seniorenraad en hij verklaarde: ‘Het is een feit dat er heel wat klachten zijn binnengekomen. Ik heb gevraagd of Robert ’t Jong, directeur van de ISD, hier meer informatie over kan geven.
Tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij & Financiën stelde ’t Jong onder meer: ‘Helaas zijn er nog altijd klachten over TSN, al leveren de andere negen partijen geen klachten op. TSN kon weten dat als je personeel overneemt, er altijd mensen zijn die weg gaan. Het excuus van te weinig personeel hebben, snijdt dus weinig hout. Van de ISD uit kunnen we op korte termijn mensen aanbieden en daar zijn gesprekken over geweest met de TSN-directie. Ik heb deze week weer een aantal klachten ontvangen en besloten om weer een gesprek aan te gaan, maar nu zal dat een zwaarder gesprek worden met die directie. Ik doe via de pers een oproep om uw klacht met naam en toenaam te melden. Als mensen al weken geen hulp hebben gehad, zetten wij ze met spoed op het zorgtoewijzingsmodel. Zo kunnen wij hen doorverwijzen naar de andere aanbieders en krijgen ze binnen enkele dagen hulp.’’t Jong eindigde met zware woorden: ‘Als het moet, gaan we een juridisch traject in. Maar dat is een langdurig traject. Als we deur dicht zouden doen, dan moeten we voor de circa 1.800 cliënten ook een vervangende maatschappij vinden en dat is op dit moment niet mogelijk.’

1 Comments:

At 8:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

En nog steeds zijn er klachten,maar nu spreek ik voor de medewerkers. Loonstroken die niet kloppen geen communicatie met kantoor. Leidinggevende wie is dat?? voor iedereen die ook klachten heeft en uptodate wil blijven www.tsn.yourbb.nl

 

Een reactie posten

<< Home