Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

24 februari 2009

ICT woordenwisseling

LISSE – De intergemeentelijke samenwerking op het gebied van ICT zorgt voor een politieke woordenwisseling. Wethouder Bas Brekelmans reageerde donderdag 12 februari op uitlatingen van burgemeester Harry Groen (Noordwijk).

Groen stelde vorige week dat zijn gemeente geen meerwaarde zag in de ICT-samenwerking. Hij zei onder meer: ‘Noordwijk ligt op het gebied van ICT ver voor op de gemeenten Hillegom, Noordwijkerhout en Lisse. We hebben in het verleden fors geïnvesteerd en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik acht het dan ook niet gewenst om deze voorsprong prijs te geven om ontwikkelingshulp te gaan bieden aan de andere gemeenten.’
Brekelmans vond: ‘Ik vraag me af of Harry Groen dit zo gezegd heeft, maar als het zo is dan kan hij gerust zijn. Wij hebben totaal geen behoefte aan ontwikkelingshulp. Als bevriende buurgemeente gun ik de gemeente Noordwijk de door hen aanwezig geacht forse voorsprong van harte. Gefeliciteerd.’